מעוניין בהצעת מחיר ?

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

איזו אטרקציה אתם מחפשים?

כך תעבירו את יום כיפור עם הילדים

יום כיפור אינו קל לכולם, זאת מטרתו, אבל הוא מקשה במיוחד על הורים שמלבד השעמום, הצום והחום גם צריכים לטפל בילדים ולהעסיק אותם. בהנחה שלא מדובר בתינוקות, הקושי הזה לא אמור להתקבל כגזירה משמיים, גם ככה יש לנו מספיק בתקופה זו. יום כיפור הוא הזמן האולטימטיבי לאמן את הילדים להיות עצמאיים ולהפיג שעמום בכוחות עצמם.

בישראל יש משפחות שונות ומגוונות, דתיות ומסורתיות יותר או פחות, העצות המובאות כאן יוצאות מנקודת הנחה כי שני ההורים צמים (שכן אם לא, ברור שאותו אחד אמור לתפקד כבכל יום רגיל ואין לו שום הנחה), ובבית לא מדליקים חשמל. חלק מהעצות גם תלויות במידת הכוח שיהיה בכם והשלב בו אתם נמצאים במהלך היום.

הכינו את ילדכם לקשיים שתחוו

הדבר הראשון שיש לעשות זה לדבר עם הילד מראש על יום כיפור ומשמעותו, כדי שיכיר אותו ברמה הרבה יותר מעמיקה מאשר היום שבו אימא ואבא לא אוכלים ולא רואים טלוויזיה. הילד תופס את הוריו ככל יכולים, והרגליו ממשך כל השנה לא ישתנו ביום אחד, ולא משנה כמה תהיו סחוטים על הספה. לכן, כבר בשבועות שלפני החגים יש להדגיש בפני הילד את הקושי של יום כיפור לאנשים מבוגרים, מה קורה לגוף כשלא נכנס אליו מזון, וחשיבות הטלוויזיה ואמצעי הבידור האחרים בשריפת הזמן. הילד צריך לזכור שיום כיפור זה הזמן שלו להתנהג למופת ולהיות עצמאי עד כמה שניתן.

אל תתעסקו עם אוכל

אתם צמים אבל מגישים לילד אוכל משובח ועתיר ניחוחות? טעות גדולה, מעשה טיפשי שמקשה עליכם שבעתיים ואף מגביר את הסיכון לסחרחורות והקאות שיביאו לשבירת הצום מתוך פיקוח נפש. ביום כיפור לגיטימי לחלוטין לתת לילד לאכול  מאכלים בסיסיים כמו סנדוויצ'ים ופירות. אם אתם מתעקשים על אוכל מבושל (שאריות מהארוחה המפסקת למשל) כדאי שתכינו את האוכל מראש בקופסאות או בסירים, כדי שהילד יצטרך רק לחמם על הפלטה ולהעביר לצלחת.

כך תעבירו את יום כיפור עם הילדים

תערכו יחד חשבון נפש ותבקשו סליחה

יש להסביר לילדים את חשיבותו של יום כיפור כזמן לחשיבה פנימית עמוקה, אנו לא רואים טלוויזיה ולא מבלים כדי שלא יהיו פיתויים שיסיטו את תשומת ליבנו לדברים אחרים. אז צריך לדבר על השנה שעברנו, על מה אנחנו מתחרטים ומה היינו עושים אחרת. לחזור אל ריבים וויכוחים שהיו בתוך הבית וללבן אותם, שוב. אפשר אפילו לשחק משחק סליחות בו כל אחד צריך להיזכר במשהו לא יפה שעשה לאחר ולהתנצל.

חברים זה טוב

בעידן של היום בו התקשורת הבינאישית מתה, יום כיפור הוא הזמן היחיד להתרועע כמו פעם. המחמירים אמנם נמנעים מכך כי זאת לא מטרת היום הזה, אבל מבחינתם כל מי שלא נמצא בבית הכנסת כל היום אינו מחמיר מספיק. אז אם יש לכם חברים שגרים קרוב, רצוי לארח ולהתארח עם הילדים – זו אטרקציה של ממש, הזמן יעבור וגם הקשר יתחזק.

תנו תמריצים להתנהגות טובה

מוצאי כיפור הוא זמן מצוין לבלויים, צלחנו את הצום, מרגישים שהתנקינו ומלאים בהרגשה טובה. אז הבטיחו לילדים את הבילוי כפרס אם יתנהגו בכיפור למופת ויקלו עליכם את הצום. אם יש בילוי שהם נורא אוהבים אף כדאי להימנע ממנו בעת שלפני על מנת שייווצר אצלו רעב וגעגוע.

שחקו משחקים עם הילדים

פעם ילדים היו קוראים ספרים או לפחות עיתונים, אם לא בכל השנה אז לפחות בכיפור המשמים, אבל כיום קריאה ארוכה ומעמיקה היא פעולה פסיבית מדי לאנשי הסמארטפון. אז כשצריך הפעלה, כלי מרכזי להעסקת הילד ביום כיפור הוא משחקי חשיבה וחברה. במסגרת ההכנה שלכם אותו לקשיים שתחוו, כדאי גם להתכונן לחלק המהנה יותר של בחירת משחקים שיעבירו את הזמן. כל עוד יש לכם כוח, אל תהססו לקחת חלק פעיל במשחקים ולהיכנס אליהם בכל הכוח, הרי מתי עוד בשנה תוכלו לחזור לילדות? כמו כן השתתפות של ההורים במשחקים תתרום למעורבות של הילד, שאם אין לו אחאים עלול להתקשות להעסיק את עצמו במשחק מעניין ככל שיהיה.

הבילוי הפופולארי של רכיבה על אופניים בכבישים הריקים שימושי במיוחד, בגלל שמעסיק את הילד מחוץ לבית. אבל אופניים חשמליים זה מחוץ לתחום, גם בגלל שמביאות לחילול מן הסתם, אבל בעיקר בגלל שהן מסוכנות על הכביש הריק והחלק אותו הילד יכבוש בהנאה רבה, קיים גם הסיכון המחריד של תאונות עם הולכי רגל. לכן, להכין את הילד מראש לכך שאופניים בכיפור- רגילות בלבד, עם אמצעי מיגון ובקבוק מים גדול. 

סדר בארון הבגדים

פעולה שתעביר את הזמן וגם תחסוך לכם עבודה שבלאו הכי תצטרכו לעשות היא סידור בגדי החורף בארון הבגדים. ביום כיפור אמנם עדיין חם ולובשים קצר, אבל לא תמצאו זמן יותר טוב להוריד את בגדי החורף ולהחליפם בבגדי הקיץ, לתת לילדים למדוד את מה שאולי כבר קטן עליהם ולתכנן מה לקנות חדש.

בונים סוכה? שהילדים יכינו קישוטים

אם אתם טיפה גמישים בכל הקשור למלאכה בכיפור, פעולה נוספת שתעביר את הזמן וגם תחסוך לכם עבודה לאחר מכן היא הכנת קישוטים לסוכה. בניגוד לדור של פעם, קישוטים בהכנה עצמית די יצאו מן האופנה כי הקישוטים בחנויות עולים פרוטות, אבל אם הילדים יכינו קישוטים אתם תשתמשו בהם. אז לארגן מראש ניירות צבעוניים, טושים, דבק ומספריים ולתת להם להתפרע.

תפילה בבית הכנסת

יש אנשים שמעבירים את יום הכיפור כולו בבית הכנסת, מהבוקר עד הערב, 10 שעות של תפילה רצופה. קשה להאמין שילד יכול לעמוד בזה, בטח ובטח אם אינו דתי, אבל  ביקור בבית הכנסת בכיפור הוא דבר חשוב, לפחות בתפילת הנעילה בה תוקעים בשופר ומהווה את הישורת האחרונה והקשה ביותר של הצום.

יום כיפור הוא פרק זמן בו יהודי מתנתק מחייו הרגילים פעם בשנה (בהנחה ואינו שומר שבת) ומבקש מחילה מבורא עולם על חטאיו. זה גם זמן להתבוננות עצמית, חשבון נפש ובקשת מחילה מאנשים שפגענו בהם. הקושי העיקרי ביום כיפור הוא הצום, שככל שהזמן עובר מחליש אותנו ומביא לחוסר סבלנות, מה שהופך אותו לקשה במיוחד עם ילדים קטנים. לכן עלינו להכין את הילדים מראש לאתגר שיזמן לנו השעמום והחולשה ביום כיפור, ולדרוש מהם להתנהג באופן הכי מופתי בשנה. כמו כן יש מגוון פעילויות ועיסוקים שיאפשרו לילדים להעביר את הזמן, בבילוי משותף איתנו או בעצמם. שתהיה לנו חתימה טובה וצום קל.

מאמרים נוספים

חברת קידום אתרים חברת קידום אתרים
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support